Sladkor in njegove bolj zdrave alternative

15. 02. 2013
0 Komentarjev

Sladkor ‘preglasi’ vso našo notranjo grenkobo.

Življenje je včasih naporno, saj se nanj pogosto zgrnejo težki oblaki številnih skrbi in bremen, ki jih moramo nositi in reševati.

Imamo pa ljudje prikladno možnost, da si vsaj kakšen grenek trenutek olepšamo – se po domače ‘pocrkljamo’ – s ‘sladkim’. Ko namreč pojemo nekaj z izdatnim okusom po sladkorju, se v telesu sprosti toplota, zato nam je prijetneje. Poskusimo torej poiskati bolj zdrave nadomestke za ta ‘beli kristal’.

Beli sladkor je rafinirano živilo
Rafiniran pomeni, da je prečiščen; to mu daje izrazitejši okus, vendar to hkrati potegne za sabo tudi, da je osiromašen. Beseda ‘rafiniran’ torej ne predstavlja nič dobrega za naše zdravje. Hrana, ki jo najdemo v naravi in je nepredelana, vedno vsebuje vse snovi v ravnotežju. Če torej na primer rižu odvzamemo ovojnico, v kateri so vitamini in minerali, nam ostane škrob. Dragocene snovi so izropane. Podobno velja za sladkor.

Beli sladkor je večinoma ogljik in predstavlja kompleksni sladkor, ki ga mora zato telo pri prebavi razgraditi na enostavne sladkorje. Za ta proces potrebuje vitamine in minerale, ki pa jih ne zaužijemo hkrati s sladkorjem, ampak jih telo črpa iz svojih zalog. Zato beli sladkor povzroči demineralizacijo oz. neravnotežje mineralov v telesu, posebej kalcija, ki ga telo zelo težko nadomesti.

Bolj zdravi nadomestki belega sladkorja
Seveda danes obstaja veliko sladil, ki lahko nadomestijo neprimeren kristalizirani beli sladkor. Na našem trgu so to: nerafinirani trsni sladkor, kokosov sladkor, agavin sirup, javorjev sirup, zgoščen sadni sok in stevija, pa še kaj bi lahko našli.

Kokosov sladkor
Kokosov sladkor vsebuje veliko hranilnih snovi in mineralov, kot so kalij, magnezij, cink in železo, ter je naravni vir vitaminov B 1, B 2, B 3 , B 6 in C. Ima tudi visoko antioksidantno vrednost, prav tako pa vsebuje encime, ki spodbujajo počasnejše sprejemanje sladkorja v krvni obtok, zato je primeren tudi za sladkorne bolnike z diabetesom tipa II, saj izkazuje zelo nizek glikemični indeks z vrednostjo 35.

Uporabimo kokosov sladkor in pripravimo pecivo iz sedmih lončkov
Ta sladica je ena tistih, ki so jih pekle že naše mame. Receptura bo malce drugačna, saj bodo priprava in sestavine prirejene v skladu z zavestjo, kakšna naj bo prava hrana. Pomagate si lahko z jogurtovim lončkom. Masa vam bo uspela, tudi če jo podvojite ali celo potrojite. Tehtanje ne bo potrebno. Biskvit bo videti drugače, kot ste ga morda navajeni. Tudi okus bo zaradi bolj zdravega nadomestka sladkorja drugačen.

Sestavine:

• 3 jajca – naj bodo sobne temperature, lahko jih postavite tudi za nekaj minut v toplo vodo.
• 1 lonček navadnega (bio) jogurta
• 1 lonček kokosove maščobe – stopite jo, tako da postavite lonček v toplo vodo. Lahko uporabite tudi olivno olje ali maslo.
• 2 lončka kokosovega sladkorja – lahko uporabite tudi nerafiniran trsni sladkor.
• 3 lončki polnozrnate moke
• 1 žlička pecilnega praška iz vinskega kamna
• cimet
• vanilija v prahu
• ščepec soli
• po želji – 8 žlic jagodne marmelade ali 100 g čokoladnih kapljic ali nasekljane bio črne čokolade ali jabolko, ki ga narežemo na kockice, in nekaj vejic nasekljanega rožmarina ali 50 g mletih lešnikov.

Sestavine zmešate skupaj, najprej jajca s sladkorjem, nato ostale. Zmes prelijete v pekač ter pečete približno 25 minut. Ohladite na rešetki.

Kar pogumno. Presenetite sebe, svoje telo in borbončice.

Lep dan in dober tek vam želim,
Špela Casagrande